snäll_syster_no_1_som_bryr_sig_91


Året var 2003. Det var en fruktansvärd dag minns jag. Det hade regnat i mängder och alla vet vad som händer då. Jo, alla maskar ska givet vis fly från underjorden för att rädda sina liv. Och just denna dag skulle värkligen ALLA maskar fly. när jag kom in på kvarteret var det packat med maskar, obeskrivligt, men ungefär som på en konsert. Jag grät och skrek. Fasa, jag var rädd. Min syster var bara 9 år och det var på den tiden då hon spelade fotboll. Självklart hade hon träning denna maskiga dag. Hon hade oturen och föll när hon skulle hämta bollen och bröt sin underarm. Snäll och brydd syster som jag är, ritade jag denna fina bild till Johanna.




Året är 2010 och jag och mamma har legat på playan. Vi är precis på väg att fara hemåt när mammas mobil ringer och de är syster som har krashat med hästen, nu snackar vi big jävla crash! Så vi tar våran snabba bil och ger oss av till stallet där vi finner klant arsel hästen Pontus som har skrapsår på knäna och i ansiktet. Syster är kvar i skogen med Lena ridlärare och väntar på ambulans.
Denna gång hade Johanna turen att inte bryta något men hon lämades dock med ett nyckelben ur led aka. Hockey skada. Självlkart var jag tvungen att rita en lika fin bild till henne denna gång!




Krya på dig syster!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0