I don't want to forget how your voice sounds


Idag var det storm i Skellefteå... tur då att jag var ute på rönnskär som ligger längst ute på udde helt oskyddat så idag har jag blåst runt där. Först fick jag inte igen bildörren sen blev det inte bättre av att vinden förde mej bort och jag kunde inte göra nått för jag stod på en isfläck.
Det var caos man såg inte ett skit och jag var livrädd att jag skulle bli överkörd av någon såndär stor traktorsak.
Efter lunch skulle vi in i kajmagasinet där vi håller hus. Och där vid kajen kan jag lova att de blåste! Tydligen så hade blåsten gjort upp ett fjäll av snön som vi inte kunde se eftersom de var snörök. Så jag kör mot porten till magasinet och ca 3 meter ifrån tar det stopp. Vi har alltså lyckats köra rakt in i fjället och där satt vi fast. Efter några minuter inser vi att vi är fast och det är ingen ide att hämta en spade för den lär vinden ta.
Men så stannar en snäll traktor kille med den störsa traktorn jag sett och hjälper oss =)

I morgon ska jag köpa en dator och förhoppningsvis har jag internet snart =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0